donderdag 28 april 2011

Minimal Switch Part # 3

Week 14: Check ook 1 of desnoods 2 keer per dag andere sociale media.

Dat vind ik wel lastig. Ik merk dat ik snel de computer pak als ik me wat verveel of als ik moe ben en geen zin heb om iets anders op te pakken.

Zoals nu: zit ik toch weer achter de computer, terwijl het misschien een beter idee is om even lekker in de tuin te gaan zitten. Snel uit dus dit ding!

Tot volgende week! Dan zal ik proberen om ook eens iets te schrijven over het maximaliseren. Misschien nog een betere uitdaging dan het minimaliseren! Waar kies ik (en jij) dan echt voor?)

Week 13: Kijk maximaal 1 keer per dag je e-mail en handel het meteen af.

Geldt dit voor thuis of op het werk? Ik besluit dat het allebei kan, maar dat één keer per dag mail checken op het werk toch wel heel weinig is. Vandaag heb ik wel geprobeerd om twee keer mail te checken en tussendoor de Outlook echt uit te zetten. Zo word ik niet verleid om toch even dat envelopje open te klikken om te zien wie er nu weer wat gezegd heeft.

Week 12: Ga aan de slag met je administratie!

Deze opdracht richt zich op een papierloze administratie van ZZP-ers (vrij vertaald), maar het kan natuurlijk voor iedereen gelden. Zorg dat je papieren op een vaste tijd op orde brengt en rekeningen en dergelijke op tijd weg werkt.

Zelf merk ik dat ik toch vaak post in een grote bak leg zonder het bijvoorbeeld één keer per week weg te werken. Hierdoor zingt het woord 'belastingdienst' wel erg vaak door mijn hoofd, waar ik dan weer heel onrustig van word. Tijd om vast moment in de week te plannen voor het wegwerken van alle papieren.

De ordners zijn bij ons wel heel erg georganiseerd, zodat we alles snel kunnen vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten